Audyt UX to audyt użyteczności, który polega na gruntownej analizie i ocenie danego serwisu internetowego pod kątem intuicyjności i przydatności dla użytkowników. Dokładne zbadanie serwisu pozwala wyeliminować błędy, a tym samym skuteczniej realizować założone wcześniej cele biznesowe.
Audyt UX przeprowadzamy za pomocą różnych sposobów takich jak analiza heurystyczna, wędrówka poznawcza czy lista kontrolna. W niektórych przypadkach, aby jeszcze dokładniej zbadać konkretne elementy łączymy ze sobą poszczególne metody. To pozwala nam uzyskać najbardziej zadowalający efekt. Audyt użyteczności wskazuje kluczowe elementy w strukturze strony, które mogą uniemożliwiać docelowe działania użytkowników (problemy w procesie zakupowym).
W ramach audytu UX szczegółowo sprawdzamy następujące obszary:
Dodatkowo, podczas sprawdzania strony, bierzemy pod uwagę kryteria popełnionych błędów i na tej podstawie dzielimy je na:
*Konwersja to nie tylko zakup w sklepie internetowym. Może nią być również wejście w zakładkę „kontakt”, wysłanie wiadomości, zarezerwowanie pobytu, wypełnienie formularza itp. Audyt UX ma więc za zadanie wskazać konkretne błędy, których wyeliminowanie może bezpośrednio poprawić poziom konwersji, a tym samym zrealizować główne cele biznesu.
Dodatkowym kryterium wedle którego klasyfikujemy błędy jest obszar problemu. Tu wyróżniamy:
Wycena zależna od poziomu rozbudowania strony i jej kondycji
Uzupełnij formularz i otrzymaj darmową
wycenę. Zapraszamy do kontaktu.