Identyfikacja wizualna firmy gwarantuje jej budowę profesjonalnego wizerunku oraz rozpoznawalność. Ogrom marek sprawia, że najłatwiej jest nam zapamiętać je poprzez niewielki element graficzny. Bardzo ważne jest zatem zaprojektowanie logo, które będzie interesujące i niepowtarzalne. Nowoczesne logotypy powinny w sobie łączyć nie tylko aktualne trendy, ale również ponadczasowość. Jak zatem powinno wyglądać współczesne logo firmy?
Nowoczesne logotypy oparte na minimalizmie
Każdego dnia zalewani jesteśmy logotypami firm z wielu sektorów. Logo jest szczególnym elementem, który niezależnie od kraju rozumiany może być na całym świecie. Zaprojektowanie idealnego logotypu wymaga jednak niezbędnych umiejętności oraz kreatywności. Wiele firm z czasem zmienia nieco swoje logo, dostosowując je do panujących trendów. Oczywiście nie jest to zła praktyka, ponieważ wraz z biegiem lat zmienia się rzeczywistość i warto się do niej dopasować. Nie należy jednak zbyt często decydować się na zmianę, ponieważ wprowadzać ona może zamęt. Obserwując światowe koncerny, zauważyć możemy pewne zachowanie – upraszczanie logotypu. Bazując na przykładach wysnuć możemy teorię, iż minimalizm w tworzeniu logo jest podstawową zasadą.
Sprawdź – Najpopularniejsze logotypy
Uniwersalne logo
Szybkie tempo zmian i nieunikniona ewolucja wymuszają na nas wiele zachowań, które świadomie bądź nie wdrażamy w życie. Każda z dekad charakteryzowała się określonymi zasadami w każdej dziedzinie naszego życia. Moda i panujące trendy od lat utożsamiane są z nowoczesnością. Nie dostosowanie się do zmieniającego się świata postrzegane jest natomiast jako zacofanie. Nowoczesne logotypy zastąpiły skomplikowane niegdyś znaki graficzne, które składały się z wielu elementów. Proste logo, niejednokrotnie jednokolorowe, prezentuje się idealnie w każdych warunkach. Znacznie łatwiej jest dopasować element graficzny, oparty na uproszczonym schemacie, na każdej powierzchni. Logotyp firmy prezentowany jest nie zawsze na produkcie, białym papierze bądź w obrębie strony internetowej. Promocja firmy wiąże się z umieszczaniem logo na reklamach w przestrzeni publicznej, które charakteryzują się różnym charakterem powierzchni. Istotne jest zatem, aby logotyp niezależnie od wielkości oraz koloru tła zawsze prezentował się odpowiednio.
Zobacz – Proces tworzenia logotypu
Logo idące wraz z duchem czasu
Tożsamość firmy bardzo łatwo jest zgubić, jeżeli logotyp zmieniany będzie z dużą częstotliwością. Pomysł i przekaz powinny być zatem łączone wraz z duchem czasu, tak aby logotyp wciąż wiązał się z marką. Uniwersalizm oraz prostota są gwarancją sukcesu firmy. Bardzo ważna jest jednak granica dzieląca minimalizm od zwyczajności. Przekroczenie jej wiązać się bowiem może z przeciętnością, która niekoniecznie jest tym, na czym nam zależy. Oczywiście wiele zależy od doświadczenia i wiedzy agencji, która zajmuje się tworzeniem logo. Nowoczesne logotypy wymagają zwrócenia uwagi na każdy, pojedynczy szczegół, który może mieć znaczenie w procesie projektowania. Wykorzystanie figur geometrycznych, krótkich słów, surowych kształtów, łączenie kilku elementów, monochromatyczności daje nam nieograniczone możliwości.
Planujesz założenie firmy i czeka Cię zaprojektowanie logo? Tworzymy nowoczesne logotypy łączące w sobie ponadczasowość z panującymi trendami. Sprawdź naszą ofertę, klikając w projektowanie logotypów .
Partner artykułu: Teamnet Software – Windows i Office