Blog

Najpopularniejsze logotypy.

Najpopularniejsze logotypy

Dobrze zaprojektowane logo bezpośrednio wpływa na popularność marki. Uniwersalny element graficzny kojarzony jest z firmą niezależnie od kraju pochodzenia. Najpopularniejsze logotypy na stałe wpisały się w nasze codzienne życie bądź popkulturę. Zmieniająca się rzeczywistość wymaga jednak dostosowania się do panujących trendów. Pomimo niewielkich zmian logo, wiele światowych koncernów wciąż utożsamianych jest z początkowym pomysłem.

Ponadczasowe logo

Identyfikacja wizualna firmy odgrywa istotną rolę, ponieważ upraszcza przekaz kierowany w stronę potencjalnych klientów. Logotyp umieszczany jest            na produktach bądź reklamach, musi mieć zatem uniwersalny i ponadczasowy charakter. Niewielki symbol ma ogromną moc, która przekłada się na sukces marki. Idealny logotyp łączyć w sobie powinien tradycje, wartości i konkurencyjność, tak aby klient sięgając po produkt, świadomie dokonywał wyboru.

Zobacz – Proces tworzenia logotypów

McDonald’s

Najpopularniejsze logotypy od dekad kojarzone są z marką i jej produktami. McDonald’s słynie z niezwykłej prostoty logo, na które składają się złote łuki. Intensywna, żółta barwa w połączeniu z mocnym kolorem czerwonym nasuwa nam na myśl smaczną ofertę popularnego fast-food’u.

Nike

Sportowa firma Nike utożsamiana jest z symbolem „łyżwy”. Minimalistyczny znak graficzny zyskał ogromną popularność na całym świecie. Geometryczny kształt pięknie prezentuje się na ubraniach, butach oraz reklamach. Wyrazisty element przyciąga wzrok niezależnie od koloru tła.

Coca-cola

Elegancka czcionka, tworząca logo marki Coca-cola, oraz barwa czerwona rozsławiły czarny napój o charakterystycznym smaku na całym świecie. Gustowne zawijasy i szklana butelka kojarzą nam się z dobrobytem. Smaczny napój spotkać możemy w filmach czy serialach nie tylko współczesnych ale również nagrywanych w poprzednim wieku.

Ford

Marka samochodowa, kojarzona z bezawaryjnością i dobrym smakiem, stała się oczywistym wyborem dla wielu posiadaczy auta. Również w tym przypadku logotyp opiera się na eleganckiej czcionce i niebieskiej elipsie. Napis umieszczony na minimalistycznym kształcie od wielu dekad króluje na samochodach na całym świecie. Stylowe logo pięknie się starzeje i na pewno nigdy nie wyjdzie z mody.

Apple

Wbrew pozorom, początkowe logo firmy Apple nie przypominało znanego nam obecnie nadgryzionego jabłka. Było znacznie bardziej skomplikowane i nie przyjęło się zbyt dobrze. Ciekawostką jest historia nadgryzienia, które powstało w celu odróżnienia jabłka od wiśni. Z biegiem lat logotyp Apple zmieniał swój kolor, jednak jego kształt pozostał niezmieniony.

Sprawdź artykuł – Nowoczesne logotypy

Pepsi

Logo Pepsi stosunkowo często ewoluowało. Zauważyć jednak możemy pewien trend – dążenie do minimalizmu. Początkowo logotyp zawierał dwa wyrazy – „Pepsi” oraz „Cola”. Z czasem jednak zrezygnowano ze słowa „Cola”, łącząc natomiast napis „Pepsi” z kolistą ikoną w barwach czerwonej, niebieskiej oraz białej.

Google

Również w przypadku Google rzuca się w oczy stopniowe upraszczanie logotypu. Połączenie wielu barw towarzyszy logo od początku, jednak wraz z biegiem lat czcionka stawała się coraz bardziej minimalistyczna. Porzucanie wyraźnych i eleganckich krawędzi na rzecz prostoty wyszła najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie na dobre.

Zastanawiasz się, dlaczego najpopularniejsze logotypy od lat cieszą się nieustającą sławą? Pomysł opiera się bowiem na ponadczasowości! Chcesz, aby Twoja firma również stała się rozpoznawalna? Sprawdź naszą ofertę tworzenia logo, klikając w projektowanie logotypów!

 

Poszukujesz firmy do pozycjonowania? Zapraszamy do naszej drugiej marki – SEOHeroes Pozycjonowanie stron Kraków

Reszta aktualności.

Nowoczesne logotypy

Identyfikacja wizualna firmy gwarantuje jej budowę profesjonalnego wizerunku oraz rozpoznawalność. Ogrom marek sprawia, że najłatwiej jest nam zapamiętać je poprzez niewielki element graficzny. Bardzo ważne jest zatem zaprojektowanie logo, które będzie interesujące i niepowtarzalne. Nowoczesne logotypy powinny w sobie łączyć nie tylko aktualne trendy, ale również ponadczasowość. Jak zatem powinno wyglądać współczesne logo firmy? Nowoczesne […]

Zewnętrzna agencja marketingowa korzystniejsza niż własny zespół – małe i średnie firmy?

Firmy prowadząc działania marketingowe mają dwie możliwości: wynająć agencję marketingową, która będzie prowadziła działania reklamowe lub zatrudnić własny zespół, pracowników, którzy w siedzibie firmy będą dbali o jej rozwój. Która z nich jest korzystniejsza dla małych i średnich firm? Jakie są plusy i minusy obu opcji? Pokrótce opiszemy to w poniższym artykule. Agencja Marketingowa vs Własny […]

Zadzwoń

Przekonaliśmy cię?
Skontaktuj się z nami czym prędzej :).