Najpopularniejsze logotypy
Dobrze zaprojektowane logo bezpośrednio wpływa na popularność marki. Uniwersalny element graficzny kojarzony jest z firmą niezależnie od kraju pochodzenia. Najpopularniejsze logotypy na stałe wpisały się w nasze codzienne życie bądź popkulturę. Zmieniająca się rzeczywistość wymaga jednak dostosowania się do panujących trendów. Pomimo niewielkich zmian logo, wiele światowych koncernów wciąż utożsamianych jest z początkowym pomysłem.
Ponadczasowe logo
Identyfikacja wizualna firmy odgrywa istotną rolę, ponieważ upraszcza przekaz kierowany w stronę potencjalnych klientów. Logotyp umieszczany jest na produktach bądź reklamach, musi mieć zatem uniwersalny i ponadczasowy charakter. Niewielki symbol ma ogromną moc, która przekłada się na sukces marki. Idealny logotyp łączyć w sobie powinien tradycje, wartości i konkurencyjność, tak aby klient sięgając po produkt, świadomie dokonywał wyboru.
Zobacz – Proces tworzenia logotypów
McDonald’s
Najpopularniejsze logotypy od dekad kojarzone są z marką i jej produktami. McDonald’s słynie z niezwykłej prostoty logo, na które składają się złote łuki. Intensywna, żółta barwa w połączeniu z mocnym kolorem czerwonym nasuwa nam na myśl smaczną ofertę popularnego fast-food’u.
Nike
Sportowa firma Nike utożsamiana jest z symbolem „łyżwy”. Minimalistyczny znak graficzny zyskał ogromną popularność na całym świecie. Geometryczny kształt pięknie prezentuje się na ubraniach, butach oraz reklamach. Wyrazisty element przyciąga wzrok niezależnie od koloru tła.
Coca-cola
Elegancka czcionka, tworząca logo marki Coca-cola, oraz barwa czerwona rozsławiły czarny napój o charakterystycznym smaku na całym świecie. Gustowne zawijasy i szklana butelka kojarzą nam się z dobrobytem. Smaczny napój spotkać możemy w filmach czy serialach nie tylko współczesnych ale również nagrywanych w poprzednim wieku.
Ford
Marka samochodowa, kojarzona z bezawaryjnością i dobrym smakiem, stała się oczywistym wyborem dla wielu posiadaczy auta. Również w tym przypadku logotyp opiera się na eleganckiej czcionce i niebieskiej elipsie. Napis umieszczony na minimalistycznym kształcie od wielu dekad króluje na samochodach na całym świecie. Stylowe logo pięknie się starzeje i na pewno nigdy nie wyjdzie z mody.
Apple
Wbrew pozorom, początkowe logo firmy Apple nie przypominało znanego nam obecnie nadgryzionego jabłka. Było znacznie bardziej skomplikowane i nie przyjęło się zbyt dobrze. Ciekawostką jest historia nadgryzienia, które powstało w celu odróżnienia jabłka od wiśni. Z biegiem lat logotyp Apple zmieniał swój kolor, jednak jego kształt pozostał niezmieniony.
Sprawdź artykuł – Nowoczesne logotypy
Pepsi
Logo Pepsi stosunkowo często ewoluowało. Zauważyć jednak możemy pewien trend – dążenie do minimalizmu. Początkowo logotyp zawierał dwa wyrazy – „Pepsi” oraz „Cola”. Z czasem jednak zrezygnowano ze słowa „Cola”, łącząc natomiast napis „Pepsi” z kolistą ikoną w barwach czerwonej, niebieskiej oraz białej.
Również w przypadku Google rzuca się w oczy stopniowe upraszczanie logotypu. Połączenie wielu barw towarzyszy logo od początku, jednak wraz z biegiem lat czcionka stawała się coraz bardziej minimalistyczna. Porzucanie wyraźnych i eleganckich krawędzi na rzecz prostoty wyszła najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie na dobre.
Zastanawiasz się, dlaczego najpopularniejsze logotypy od lat cieszą się nieustającą sławą? Pomysł opiera się bowiem na ponadczasowości! Chcesz, aby Twoja firma również stała się rozpoznawalna? Sprawdź naszą ofertę tworzenia logo, klikając w projektowanie logotypów!
Poszukujesz firmy do pozycjonowania? Zapraszamy do naszej drugiej marki – SEOHeroes Pozycjonowanie stron Kraków