Blog

Proces tworzenia logotypu – Jak projektuje się logo?.

Proces tworzenia logotypu

Logo firmy odgrywa bardzo ważną rolę – wpływa na rozpoznawalność marki. Zaprojektowanie graficznego elementu nie jest jednak łatwym zadaniem. Proces tworzenia logotypu opierać się powinien na kilku zasadach, które gwarantują późniejszy sukces firmie. Jak zatem wygląda projektowanie ponadczasowego i uniwersalnego logo marki?

Atrakcyjny logotyp

Grafik komputerowy podczas tworzenia logo staje przed trudnym zadaniem, musi bowiem zaprojektować symbol, który odtąd utożsamiany będzie z marką. Historia zna wiele logotypów, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością – sprawdź najpopularniejsze logotypy. Proces tworzenia logotypu powierzyć należy profesjonalnej agencji, która posiada niezbędne narzędzia i specjalistyczną wiedzę odnośnie projektowania symboli.

Przygotowanie

Zanim grafik komputerowy przystąpi do działania, powinien dokładnie zapoznać się z charakterem prowadzonej przez klienta działalności. Znajomość produktów bądź oferowanych usług jest niezbędna, ponieważ bezpośrednio wpływa na określenie grupy odbiorców. W przypadku istniejących już logotypów, zmiana dotyczyć może niewielkich elementów bądź całkowitego zaprojektowania symbolu od podstaw. Warto zapoznać się z historią dotychczasowego logo i zdecydować, jakie wyjście będzie najlepsze. Inspiracji szukać możemy w zasadzie w każdym miejscu, a następnie przenieść skojarzenia na papier. Zebrane informacje pozwalają na przygotowanie pierwszych szkiców logotypu.

 

Zobacz: Nowoczesne logotypy

 

Warto również skonsultować się z klientem odnośnie oczekiwań finalnego efektu. Nie zawsze koncepcja ta może być zrealizowana, jednak znać należy potrzeby i preferencje klienta.

Szkice

Rozpoczęcie tworzenia logotypu w programie graficznym poprzedzać powinno naszkicowanie go zwykłym ołówkiem na papierze. Wstępny pomysł możemy dowolnie modyfikować, aż w końcu przeniesiemy go na ekran komputera. Znacznie szybciej i płynniej wyeliminujemy poprawki, jeżeli rozpoczniemy od tradycyjnego tworzenia na kartce papieru.

Program

Po przeniesieniu logotypu do programu graficznego konieczne jest zmniejszenie krycia. W zależności od koncepcji, praca opierać się może na figurach geometrycznych, kształtach bądź słowach. Wykonywanie wszelkich czynności zgodnie z planem pozwala zachować pewien porządek, nie wprowadzając przy tym niepotrzebnego chaosu. Zaleca się osobne projektowanie logo, a następnie dopasowanie topografii.

Wariacje

Doświadczony grafik doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, iż oczywisty dla niego obraz może okazać się nieczytelny dla odbiorcy. Przyzwyczajeni jesteśmy do danych kształtów, jednak nie każdy z nich jest uniwersalny i oczywisty. Warto jest przygotować kilka wariacji odnośnie danego projektu, a następnie zasięgnąć opinii. Jeżeli pokrywa się ona z wizją grafika, logotyp jest czytelny.

Typografia

Typografia musi w pełni być dopasowana do projektu. Źle dobrana może wpłynąć na końcowy efekt, całkowicie psując koncepcję. Również w tym przypadku grafik komputerowy skonsultować może wygląd przyszłego logo z inną osobą, która oceni, czy całość prezentuje się w sposób spójny. Istotne znaczenie mają proporcje oraz wielkość poszczególnych elementów.

Kolorystyka

Jeżeli firma nie jest kojarzona z konkretną barwą, grafik komputerowy samodzielnie wybrać może kolor logo. Proces tworzenia logotypu opiera się na kolorze czarnym, ponieważ barwa ta pozwala grafikowi w pełni skupić się na projektowaniu. Kolor logo odzwierciedlać powinien znaczenie symbolu. Minimalizm uważany jest za ponadczasowy, dlatego jeden kolor lub połączenie dwóch wciąż sprawdzają się najlepiej. Logotyp opracowany powinien być w skali szarości, barwie czarnej i białej na różnych tłach.

Prezentacja

Przedstawiając klientowi gotowe logo, grafik stworzyć powinien wizualizacje odnośnie prezentowania się logotypu na różnym tle bądź przedmiotach. Grafik projektując logo jest w stanie sobie wyobrazić jego wygląd niezależnie od tła, jednak przedstawienie klientowi propozycji umożliwi mu dokonanie wyboru. Przykładowe zastosowania przekonać mogą go do pełnej akceptacji projektu.

Chcesz zaprojektować nowy logotyp swojej firmie bądź zmienić już istniejący? Sprawdź naszą ofertę projektowania logo, klikając w projektowanie logotypów!

Reszta aktualności.

Co to jest UX i dlaczego jest tak potrzebny?

Pomimo, że o czymś takim jak UX słyszy się coraz więcej i coraz częściej, wiele osób wciąż dokładnie nie wie o co z tym chodzi. Szukając definicji w Internecie można doszukać się stwierdzeń, że UX polega na projektowaniu pozytywnych doświadczeń użytkownika. Definicja ta brzmi jednak dość rozlegle… No więc czym dokładnie jest ten cały UX? […]

Nowoczesne logotypy

Identyfikacja wizualna firmy gwarantuje jej budowę profesjonalnego wizerunku oraz rozpoznawalność. Ogrom marek sprawia, że najłatwiej jest nam zapamiętać je poprzez niewielki element graficzny. Bardzo ważne jest zatem zaprojektowanie logo, które będzie interesujące i niepowtarzalne. Nowoczesne logotypy powinny w sobie łączyć nie tylko aktualne trendy, ale również ponadczasowość. Jak zatem powinno wyglądać współczesne logo firmy? Nowoczesne […]

Przekonaliśmy cię?
Skontaktuj się z nami czym prędzej :).