Blog

Zewnętrzna agencja marketingowa korzystniejsza niż własny zespół – małe i średnie firmy?.

Firmy prowadząc działania marketingowe mają dwie możliwości: wynająć agencję marketingową, która będzie prowadziła działania reklamowe lub zatrudnić własny zespół, pracowników, którzy w siedzibie firmy będą dbali o jej rozwój. Która z nich jest korzystniejsza dla małych i średnich firm? Jakie są plusy i minusy obu opcji? Pokrótce opiszemy to w poniższym artykule.

Agencja Marketingowa vs Własny Zespół

W artykule skupimy się na kwestiach finansowych, ponieważ to one zazwyczaj są kwestią decydującą jeśli chodzi o działania marketingowe. Na początku musimy przybliżyć kwestię kosztów zatrudnienia pracownika i to będzie nasz punkty wyjściowy. Specjalista od danej dziedziny marketingu np. SEO, to koszt w granicach 4 – 6 tys. zł netto. Uśredniając pełny koszt zatrudnienia brutto, będzie to około 9 tys. zł. Jest to koszt jednego specjalisty. Jednak musisz wiedzieć, że w branży marketingu każdy specjalizuje się w czymś innym. Bardzo często specjalista, który zgłębił pozycjonowanie stron, nie posiada ogromnej wiedzy w kwestii Social Media czy kampanii sponsorowanych Google Ads. Dlatego też jeśli chcesz działać w różnych kanałach marketingowych możesz być zmuszony do zatrudnienia 2 – 3 osób, co generuje koszt 18 – 27 tys. zł miesięcznie. Jest to oczywiście sam koszt pracownika, bez budżetów jakich potrzebuje do świadczenia usług np. na wykupywanie linków czy kampanie sponsorowane Facebook Ads. Ustalając budżet 10 tys. tworzy nam się kwota 28 – 37 tys. Nawet dla średniej firmy może to być zapora nie do przejścia. Oczywiście, działania marketingowe zapewniają zwrot z inwestycji w postaci klientów / sprzedaży produktów / leadów. Jednak początkowo może nie być on na tyle wysoki, aby pokryć wszystkie koszty.

Jak to wygląda w przypadku zewnętrznej agencji marketingowe? Przede wszystkim współpracując z profesjonalną agencją działasz z wieloma specjalistami. Agencje posiadają szerokie zespoły, a każdy z pracowników specjalizuje się w czymś innym. Czyli nie musisz zatrudniać 3 osób, a jedną agencję, która pomoże Ci zarówno w kwestii pozycjonowania strony, prowadzenia kampanii Google Ads, prowadzenia Social Media czy w kwestii uruchomienia remarketingu. Budżet na reklamy pozostawiamy w granicach 10 tys. Jaki będzie zatem koszt samej obsługi? Będzie on zależał od ilości usług, jakie będziesz chciał wykupić, ale zakładając, że omawiane 10 tys. będzie miało być wykorzystane na SEO, Google Ads oraz Social Media, to koszty obsługi mogą wynieść 5 – 8 tys. zł netto / msc. To o wiele mniej niż 18 – 27 tys. zł przy zatrudnieniu. Dlaczego tak? Jeden specjalista w agencji nie będzie spędzał przy Twojej stornie 8 h dziennie, 40 dni w miesiącu. Po prostu nie ma takiej potrzeby, ponieważ wykonanie usługi pozycjonowania czy Google Ads nie jest tak czasochłonne (chyba że posiadasz budżety idące w dziesiątki, setki tysięcy). Będzie dzielił swój czas pomiędzy różnych klientów, dzięki czemu zapłacisz mniej za jego usługi. Jest to duża wartość, ponieważ zaoszczędzone pieniądze możesz np. przeznaczyć na większy budżet marketingowy, co przyniesie Ci jeszcze lepszy zwrot z inwestycji.

Wybierz agencję 360

Agencja 360 to firma, która zapewni Ci kompleksowe wsparcie, zarówno w kwestii marketingu, jak i programowania czy grafiki. Taka współpraca będzie dla Ciebie jeszcze bardziej korzystna finansowo. Nie będziesz musiał współpracować z kilkoma agencjami: Agencją Social Media, Agencją Interaktywną i Agencją Marketingową. Wszystkie swoje sprawy załatwisz w jednym miejscu, co z pewnością będzie o wiele wygodniejsze dla Ciebie. Dlatego wybierając partnera do współpracy zobacz na jego ofertę usług i czy może Ci pomóc również w innych kwestiach. Wsparcie programisty i grafika również będzie konieczne, ponieważ ich pomoc będzie kluczowa zarówno w działaniach marketingowych, jak i rozwoju Twojej firmy. Przykładowo będziesz potrzebował usługę projektowania loga dla nowej marki, zaprojektowania etykiet czy zaprojektowania materiałów promocyjnych (ulotki, plakaty) – współpracując z agencją 360 otrzymasz pełne wsparcie w każdej kwestii.

 

Reszta aktualności.

Najpopularniejsze logotypy

Najpopularniejsze logotypy Dobrze zaprojektowane logo bezpośrednio wpływa na popularność marki. Uniwersalny element graficzny kojarzony jest z firmą niezależnie od kraju pochodzenia. Najpopularniejsze logotypy na stałe wpisały się w nasze codzienne życie bądź popkulturę. Zmieniająca się rzeczywistość wymaga jednak dostosowania się do panujących trendów. Pomimo niewielkich zmian logo, wiele światowych koncernów wciąż utożsamianych jest z początkowym […]

Przekonaliśmy cię?
Skontaktuj się z nami czym prędzej :).